درخشش دانشگاه تبریز در میان ۹۶۳ دانشگاه برتر جهان

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۹ کد : ۹۴۷۴ اطلاعیه ها اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۰۸۱

بر اساس رتبه بندی جدید لایدن در سال 2019 ؛ دانشگاه تبریز در میان مؤثرترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، لایدن در رتبه بندی جدید در سال 2019 ؛ در میان مؤثرترین دانشگاه‌های دنیا نام 26 دانشگاه ایران در لیست خود قرار داده که دانشگاه تبریز از جمله یکی از آنها است.

براساس این رتبه‌بندی 26 دانشگاه ایران در میان 963 مؤسسه آموزش عالی برتر جهان قرار دارند که از دانشگاه های ایران؛ دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم‌پزشکی تهران، تربیت مدرس، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، شیراز و تبریز به عنوان 10 دانشگاه ممتاز در بحث تأثیر علمی شناخته شده‌اند.

همین گزارش حاکی است؛ بر اساس رتبه‌بندی 2019 لایدن دانشگاه هاروارد برترین مؤسسه آموزش عالی جهان شده است؛ دانشگاه شانگهای و تورنتو نیز به ترتیب دومین و سومین جایگاه این رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.

یادآور می شود: رتبه‌بندی لایدن مبتنی بر داده‌های کتاب‌شناختی است که از وب او ساینس دریافت می‌شود؛ انتخاب دانشگاه‌ها توسط لایدن براساس تعداد انتشارات صورت گرفته در فاصله سال‌های 2014 تا 2017  بوده است.

لازم به ذکر است؛ در رتبه‌بندی لایدن در سال 2018 نیز تعداد 23 دانشگاه از ایران در جمع 938 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته بود که در آن دوره دانشگاه تبریز رتبه 572  دنیا را به‌دست آورده بود.


( ۲ )

نظر شما :