بیست و نهمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه سه در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۲ کد : ۸۵۱۳ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۳۲۰۴

بیست و نهمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه سه کشور با محوریت بررسی مسایل جاری این حوزه در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این آیین با معرفی اجمالی و تشریح برخی دستاوردهای این دانشگاه در حوزه های مختلف گفت: دانشگاه تبریز در طول بیش از 7 دهه فعالیت خود آثار و برکات زیادی برای کشور و به خصوص این منطقه داشته که ایجاد و توسعه فضای های آموزش عالی در شمالغرب کشور از جمله این دستاوردها است.

به گفته وی در حال حاضر دانشگاه تبریز با داشتن 21 دانشکده، چندین قطب علمی و مراکز تحقیقاتی، بیش از 24 هزار دانشجو، 800 نفر هیات علمی و وجود آزمایشگاه های مجهز به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور مطرح است.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه این دانشگاه به خاطر نقشی که در پشتیبانی هشت سال دفاع مقدس داشته به عنوان مشهدالشهدای کشور در بین دانشگاه ها مطرح است، تصریح کرد: دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان این دانشگاه در زمان انقلاب و بعد از آن نقش تعیین کننده ای در سرنوشت و پیروزی این انقلاب داشته اند که نمونه بارز این امر قیام 29 بهمن تبریز بود که کمر رژیم پهلوی را شکست.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دستاوردهای برگزاری نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه در دانشگاه های مختلف گفت: حوزه دانشجویی از جمله یکی از بخش های مهم، حساس و سخت دانشگاه ها است و از این رو با برگزاری چنین نشست های می توان با انتقال تجربیات سایر دانشگاه ها و هم فکری، چالش های موجود در این زمینه را حل کرد.

 دکتر محمدرضا علم معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این آیین در ابتدا با اشاره به حادثه تلخ واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران گفت: این حادثه تلخ در راستای سوء مدیریت و عدم نظارت کافی بوجود آمده و برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث، باید تدابیر ویژه ای در دانشگاه ها صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت کار در حوزه خدمات دانشجویی، افزود: در بخش خدمات دانشجویی به دلیل تنوع و نوع خدمات زیادی که به دانشجویان ارایه می شود، همیشه نارضایتی و مشکلاتی بوجود می آید که با هم اندیشی و هم فکری مدیران و تدوین برنامه های راهبردی و کلان می توان بسیاری از مشکلات حوزه خدمات دانشجویی را برطرف کرد.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در ادامه به پرسش جمعی از  معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه سه کشور در بخش های مختلف پاسخ داد.

 دکتر حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز و دبیر معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه سه کشور هم در این نشست ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه منطقه و دانشگاه تبریز با اشاره به اهداف برپایی این جلسه گفت: این نشست بیشتر به منظور همفکری و تبادل افکار و به خصوص انتقال تجربیات به منظور ارایه خدمات بهتر به دانشجویان و حل برخی چالش ها در حوزه خدمات دانشجویی دانشگاه های منطقه است.

بر اساس همین گزارش، بررسی نحوه ارایه اقلام به دانشگاه ها، استقلال و سطح بندی معاونت دانشجویی دانشگاه ها، نحوه انتخابات شورای صنفی دانشگاه ها، بررسی نحوه ارایه وام های دانشجویی، مشکلات دانشجویان سنواتی، بررسی مشکلات مالی دانشگاه ها در حوزه دانشجویی، اهتمام ویژه به فعالیت های مرکز مشاوره، نحوه ارائه خدمات و مجوز خوابگاه های خودگردان، نحوه کمک صندوق رقاه به دانشگاه ها و ... از جمله مهمترین موارد مطروحه در این نشست بود.

همیچنین در این نشست جمعی از معاونان و مدیران امور دانشجویی دانشگاه های منطقه سه گزارشی از اقدمات صورت گرفته در حوزه کاری خویش ارایه نموده و برای ارائه خدمات بهتر به تبادل نظر و همفکری پرداختند.

یادآور می شود: دانشگاه های منطقه سه کشور شامل دانشگاه های تبریز، ارومیه، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، زنجان، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی سهند، صنعتی ارومیه،  بناب، محقق اردبیلی، مراغه، هنر اسلامی تبریز  است.

 


نظر شما :