برگزاری نشست دبیران مناطق ده‍گانه روابط عمومی‌ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۹ کد : ۱۹۵۹۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۱۴
معاون امور روابط عمومی وزارت علوم گفت: امروز قدرت در دست کسی است که ارتباطات و اطلاعات داشته باشد.

نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری منطقه 6 و دبیران مناطق ده‍گانه کشور با حضور دکتر ندا شفیعی، معاون امور روابط عمومی وزارت علوم و دکتر عباس کتابی، رئیس دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز دکتر ندا شفیعی، معاون امور روابط عمومی وزارت علوم در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری منطقه 6 و دبیران مناطق ده‍گانه کشور که به میزبانی دانشگاه کاشان برگزار شد، کار روابط عمومی دانشگاه‌ها را بسیار سخت و طاقت‌فرسا عنوان کرد و گفت: همه روزها و در تمام برنامه‌ها روابط عمومی نقش دارد و بدون حضور روابط عمومی دانشگاه معنا ندارد.

وی عشق و تخصص را مهم‌ترین ویژگی روابط عمومی عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به‌سختی کار این قشر و ازآنجاکه زحمات زیادی بر دوش روابط عمومی است، اگر عشق و علاقه نباشد روابط عمومی‌ها فرسوده می‌شوند.

معاون امور روابط عمومی وزارت علوم وقت‌گذاری همه‌جانبه به همهٔ امور روابط عمومی را به مدیران روابط عمومی تأکید کرد و افزود: روابط عمومی‌ها باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و با خلاقیت و نوآوری زبان گویای مسئولان خود باشند.

دکتر شفیعی از برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های وزارت علوم خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره باهدف ارائه آخرین دستاوردهای روابط عمومی‌ها در 18 خرداد امسال برگزار می‌شود و مدیران روابط عمومی می‌توانند آثار خود را در زمینه‌های مختلف سرود،، ویدئو کلیپ و موشن گرافی تا 25 اردیبهشت‌ماه جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

وی جهاد تبیین در روابط عمومی‌ها را مورد تأکید قرارداد و افزود: وزارت علوم آماده همکاری با روابط عمومی‌هاست تا با همکاری و تعامل یکدیگر بتوان درخشش خانواده آموزش عالی را شاهد بود.

رئیس دانشگاه کاشان هم در این نشست کار روابط عمومی‌ها را بسیار سخت و طاقت‌فرسا عنوان کرد و افزود: موفقیت سازمان‌ها درگرو تلاش و کوشش و انعکاس به‌موقع رویدادها و اخبار از طریق روابط عمومی‌هاست.

دکتر عباس کتابی در کنار هم قرار گرفتن روابط عمومی با رسانه را مورد تأکید قرارداد و افزود: اگر در سازمانی کاری انجام شود ولی آن فعالیت‌ها به دیگران منعکس نشود به‌منظور این است که در آن سازمان کاری انجام‌نشده است.

وی جایگاه روابط عمومی در هر سازمان را ممتاز و والا دانست و خاطرنشان کرد: تخصص، دقت نظر و عشق و علاقه از مهم‌ترین ویژگی روابط عمومی موفق است.

در این نشست کارگاه‌های آموزشی با موضوع "زبان در رسانه" توسط دکتر شاه مرادی مدیر شبکه چهار صداوسیما و " روابط عمومی خلاق" توسط محسن مشرقی مدیر رویش رسانه ارائه شد.


نظر شما :