نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری و پارک های علم و فناوری منطقه ۳ کشور در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۴ کد : ۱۸۰۷۲ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۹۵

 

نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه 3 کشور و دبیران مناطق ده گانه، به همراه انتخابات دبیر منطقه 3 کشور با حضور دکتر ندا شفیعی سرپرست اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

لزوم استفاده از هنر رسانه و رسانه هنری در روابط عمومی ها
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصرالله زاده، رییس دانشگاه تبریز، در این نشست ضمن خیر مقدم به مدیران و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه 3 کشور و دبیران مناطق ده گانه کشور گفت: دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاه قدیمی کشوراست و در حال حاضر با داشتن 20 دانشکده، 21 هزار دانشجو، چندین قطب علمی و مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه های مجهز، به عنوان یکی از دانشگاه های برتر و جامع کشور و جهان مطرح است و در این راستا هم نقش مهمی در تولید علم و فناوری در غرب و شمال غرب کشور و در سطح منطقه و دنیا برعهده دارد.
 وی درادامه، انتخاب این دانشگاه به عنوان مشهد الشهدای دانشگاه های ایران را از دیگر ویژگی های مهم دانشگاه تبریز برشمرد و گفت: دانشگاه تبریز، در آغاز و شکل گیری انقلاب در سال 57 با تقدیم دو شهید دانشجو و بعد از آن دردوران 8 سال دفاع مقدس با حمایت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام نقش مهم و تاثیرگذاری داشته و درهمین ارتباط نیز در 27 دی ماه سال 1365 در پی بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز توسط رژیم بعثی، 22 تن از دانشجویان این دانشکده که در حال انجام اقدامات پشتیبانی از رزمندگان دفاع مقدس بودند به شهادت رسیدند.
رییس دانشگاه تبریز، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش، اهمیت و جایگاه روابط عمومی گفت: جایگاه و اهمیت کار روابط عمومی در جامعه و همچنین سازمان ها تا آنجایی بسیار مهم، با ارزش و با اهمیت می باشد که بارها امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به مسایل مربوط به آن تاکید کرده اند.
وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) به نقش راهنمایی و ارشادی روابط عمومی ها و رسانه ها تاکید داشتند، یادآور شد: از منظر امام راحل(ره) روابط عمومی ها و رسانه ها با کمک و مشارکت مردم و با ارتباط دوسویه در راستای تحقق آرمان های مردم و نقش و وظایف خود در قبال جامعه و سازمان های خود تلاش نمایند.  
دکتر نصرالله زاده، اطلاع رسانی دقیق، شفاف، سریع، انعکاس واقعیت ها و دستاوردهای درون سازمانی، انتقال پیام، ایجاد آرامش در درون سازمان، انتقال ارزش های اجتماعی، ایجاد نشاط و شادابی در محیط  را از جمله وظایف روابط عمومی بیان کرد و افزود: روابط عمومی با مجهز شدن به تکنولوژی ها و تجهیزات و دانش روز و همچنین با استفاده از هنر رسانه و رسانه هنری باید  رسالت و مسئولیت خود را در سطح استان، ملی، منطقه ای و بین المللی انجام دهند.

 

روابط عمومی ها درخط مقدم تحقق جهاد تبیین و انتقال پیام و دستاوردها تولید دانش بنیان ها
دکتر ندا شفیعی سرپرست اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در این نشست ضمن قدردانی از میزبانی شایسته دانشگاه تبریزو در ادامه با اشاره به بحث ارتباط موثرگفت: امروزه عصر شفاف سازی است و نباید پنهان کاری صورت گیرد و روابط عمومی با پیشقدم شدن و گسترش ارتباط موثر درون و بیرون سازمانی می تواند، نقش مهم و تاثیرگذاری در هر دستگاه و سازمان داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت کارو جایگاه روابط عمومی های دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری و پارک های علم و فناوری در مقایسه با سایر دستگاه ها گفت: از آنجایی که ما با قشرعظیمی از دانشجویان، اساتید و کارکنان کشور درارتباط و تعامل هستیم، کار و وظایف روابط عمومی های ما در مقایسه با سایر سازمان ها متفاوت است و از این رو با مجهز شدن به امکانات و آشنایی کامل به مهارت ها و دانش این علم می توان موثر و کارآمدتر عمل کرد.   
دکتر شفیعی در ادامه با تاکید بر اینکه باید به جایگاه، اهمیت کار و نقش روابط عمومی در هر دستگاه و سازمان بهای لازم داده شود، تصریح کرد: اگر روابط عمومی ها قوی و کارآمد نباشند و نقش، جایگاه و مسئولیت خود را در قبال سازمان و جامعه به خوبی ایفا نکنند، ممکن است برای آن دستگاه و جامعه درآینده مشکلات زیادی بوجود آید.

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: روابط عمومی ها برای رسیدن به موفقیت های بیشتر و اهداف تعیین شده خود؛ باید توجه ویژه ای به موارد افکار سنجی، آینده نگاری، تولید محتوای هوشمند، شناسایی فرصت ها و تهدیدها، برطرف نمودن سو تفاهم ها، نگاه به دیدگاه و نظرات مخاطبان، توجه به بازخورد پیام ها و توسعه ارتباط  موثر و کارآمد با مخاطبان درون سازمان و بیرون سازمان داشته باشند.
وی افزود: امروزه روابط عمومی ها درخط مقدم تحقق جهاد تبیین و انتقال پیام و دستاوردها تولید دانش بنیان ها هستند.    

 

ضرورت برگزاری نشست های مدیران و کارشناسان روابط عمومی

دکتر شفیعی در پایان، برگزاری نشست حضوری مدیران روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری و پارک های علم و فناوری منطقه هر از چند گاهی در دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی را ضروری عنوان کرد و افزود: این نشست ها و دورهمی های مدیران و کارشناسان روابط عمومی ها باعث انتقال تجربه، دانش و ارتباط موثر خواهد شد.
علی سپهری دبیر سابق روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه سه کشور نیز در این نشست به ارایه گزارش اجمالی از عملکرد چند ساله اخیر این منطقه پرداخت.
یادآور می شود: روابط عمومی های منطقه سه شامل دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری  و پارک های علم و فناوری استان های آذربایجان شرقی، استان آذربایجان غربی، استان اردبیل و استان زنجان( دانشگاه های تبریز، هنر اسلامی تبریز، بناب، صنعتی سهند، شهید مدنی آذربایجان، زنجان، پارک علم و فناوری زنجان، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دانشگاه پیام نور زنجان، دانشگاه ارومیه، صنعتی ارومیه، پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی، پارک علم و فناوری استان اردبیل، پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی، مراغه، مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه ، محقق اردبیلی و ...) است.
بر پایه همین گزارش؛ در پایان نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری  و پارک های علم و فناوری منطقه ۳ کشور و با برگزاری انتخابات دراین نشست؛ جواد حقیقیان مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز با کسب اکثریت آراء به عنوان دبیر جدید روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری  و پارک های علم و فناوری منطقه ۳ کشور انتخاب شد.

لازم به ذکر است؛ نشست دبیران مناطق ده گانه کشور نیز با حضور جمعی از مدیران این مناطق برای هم اندیشی دبیران این مناطق در مورد برنامه های پیش رو و جشنواره روابط عمومی برتر در دانشگاه تبریز برگزار شد.


نظر شما :