با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ اختتامیه جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با معرفی دانشگاههای برتر برگزار شد

۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۲۰ کد : ۱۲۲۱۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۸۰۲

 

اختتامیه جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون اداری،مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در شالن شهدای جهاد علمی و شرکت مجازی مدیران روابط عمومی بیش از یکصد دانشگاه و موسسه آموزش و پژوهشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به تحولات به وجود آمده در حوزه ارتباطات و آموزش بواسطه بیماری کرونا افزود: بیماری کرونا موجب تحول بنیادی در زمینه بهره گیری از فن آوریهای نوین در زمینه ارتباطات و آموزش شده است و این تحول نوع نگرش به وظایف روابط عمومی ­ها را تغییر داده است.

دکتر غلامی با اشاره به ضرورت نهادینه کردن تغییرات و تداوم آنها در آینده افزود ضرورت دارد روابط عمومی ها با استفاده از جدیدترین دستاوردهای علمی و فناوری، تقویت علاقه و انگیزه برای انجام همکاری و تبادل تجربیات مفید، انتظارات جامعه از روابط عمومی همگام با تغییرات به روز را برآورد نمایند.

وزیر علوم، تحیقات و فناوری با اشاره به مشخصه بارز درونگرائی و عدم تمایل به تبلیغ و نمایش دستاوردها در میان جامعه دانشگاهی افزود: باتوجه به نوع شخصیت و مشغله کاری اکثر دانشگاهیان از تبلیغ دستاوردهایشان دوری می­کنند و رسالت روابط عمومی این است که با انعکاس رویدادها ودستاوردهای دانشگاهیان به مخاطبین موجب گسترش ارتباط مردم با دانشگاه و افزایش اطلاعات از اتفاقات علمی ورشد امیدواری به دانشگاه­ها شوند.

دکتر غلامی روابط عمومی ها را بعنوان یکی از بازوهای تحقق دانشگاه سبز برشمرد و افزود: هرچند از زیر ساخت های ارتباطی در کشور تاکنون استفاده چندانی از آنها نشده است لازم است روابط عمومی دانشگاه­ها با در نظر گرفتن عدم حضور بخش عمده ای از دانشجویان در دانشگاهها ضمن بهره مندی از فناوری­های نوین ارتباطی، دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری اساتید و پویائی و فعال بودن دانشگاهها راجهت ا طلاع رسانی عموم منعکس نمایند.

 در ادامه این نشست، دکتر عبداللهی نژاد، مدیر کل روابط عمومی وزارت عتف هدف های اصلیِ برگزاری این جشنواره را "معرفی و تقدیر از روابط عمومی های فعال، خلاق، اثرگذار در حوزه آموزش عالی"، ترویج فرهنگ مصرف بهینه منابع در روابط عمومی ها در راستای مدیریت سبز" و همچنین "توانمندسازی، ایجاد انگیزه برای رقابتی سالم میان آنها" و نیز "ارتقای جایگاه روابط عمومی ها" عنوان کرد.
وی افزود: در راستای اهداف برگزاری، این جشنواره در سه محور عمومی شامل "اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها"، "تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز" و "روابط عمومی الکترونیک" و دو محور ویژه شامل "مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع" و "مسئولیت اجتماعی" برگزار می شود و از آثار برگزیده ارسالی روابط عمومی ها از دستاوردها و عملکردهای آنها از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان مهرماه ۱۳۹۸ در این محورهای پنجگانه تقدیر به عمل می آید.

دکتر عبداللهی نژاد ضمن اعلام حضور 102 دانشگاه و موسسه آموزشی و پارکهای علم و فناوری در این جشنواره افزود: تعداد پنج هزار اثر در محورهای مختلف به جشنواره ارسال شده و برای ایجاد رقابتی برابر و رعایت عدالت در ارزیابی و داوری آثار براساس دستورالعمل های موجود، دانشگاه های سراسر کشور به چهار گروه (الف)، (ب) ،(ج) و (د)تفکیک و در هر گروه در سه محور عمومی، رتبه های اول، دوم و سوم برگزیده شده­اند. همچنین درگروه پنجم هم با توجه به نوع و ماهیت فعالیت ها، به پژوهشگاه ها و پارک های علم وفناوری تخصیص یافته است که در این گروه هم اعضا با یکدیگر به رقابت پرداخته اند.

در ادامه این نشست برخی از مدیران روابط عمومی دانشگاه­ها به بیان نظرات خود در زمینه نقش روابط عمومی در سازمان، گزارش عملکرد و ارائه پیشنهادات پرداختند.

شایان ذکر است محسن بابازاده مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز  در این  مراسم ضمن تاکید بر اهمیت روابط عمومی دانشگا­ها افزود: توجه علمی و ارتقاء نقش روابط عمومی موجب بهبود انعکاس رویدادها و دستاوردهای دانشگاه و گسترش ارتباط دانشگاه با جامعه می­گردد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز برگزاری جشنواره را موجب ایجاد نشاط و انگیزه در میان همکاران دانست و گزارشی اجمالی از فعالیتهای روابط عمومی دانشگاه تبریز در دوران کرونا با محوریت ارتباط مجازی و مدیریت سبز ارائه نمود.

شایان  ذکر است؛ روابط عمومی دانشگاه تبریز در میان دانشگاه­های گروه الف که شامل دانشگاه­های برتر کشور هست، موفق شد در شاخص تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز مقام سوم را کسب نماید؛ دانشگاههای صنعتی اصفهان و دانشگاه شیراز در این شاخص به ترتیب حائز مقام اول و دوم شدند.

 

 

اخبار مرتبط:

*با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور معرفی و تجلیل شدند

*دکتر نظرپور در جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تاکید کرد: تزریق امید به جامعه، از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها/ روابط عمومی مراکز آموزش عالی، پل ارتباطی دانشگاه و جامعه

*دکتر خانیکی در جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تأکید کرد؛ عالم‌گیری و نوپدیدگی کرونا؛ زمینه‌ساز پدیده علم باز، داده‌های باز، انتشار باز و منابع آموزشی باز

*وزیر علوم در جشنواره مجازی روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها ومراکز پژوهشی تاکید کرد: لزوم استفاده گسترده‌تر روابط عمومی‌ها از بستر فناوری اطلاعات/ روابط عمومی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جدا متحول شده‌اند

*دکتر عبداللهی‌نژاد در جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی خبر داد؛ دریافت ۵۰۰۰ اثر در قالب فایل الکترونیکی در راستای تحقق «دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز»

*بیانیه نهایی هیأت داوران جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری


 


لینک دانلود فایل

( ۱ )

نظر شما :