نشست مدیران روابط عمومی های دانشگاه های شمالغرب کشور برگزار شد

۰۸ آذر ۱۳۸۹ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۰۲۰ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۴۶۴
سومین نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی های دانشگاه های شمالغرب کشور به میزبانی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان برگزار شد.

سومین نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی های دانشگاه های شمالغرب کشور به میزبانی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان برگزار شد.
رییس دانشگاه تربیت معلم آذربایجان در آغاز این نشست در سخنانی با معرفی این دانشگاه گفت: دانشگاه تربیت معلم آذربایجان در سال 1367 تاسیس شده و در حال حاضر که سومین دهه از فعالیت خود را سپری می­کند، با 7 هزار دانشجو دومین دانشگاه دولتی در شمالغرب کشور به لحاظ جمعیت دانشجویی و پتانسیل­ها به شمار می رود.
به گزارش دبیرخانه روابط عمومی های دانشگاه های شمالغرب -منطقه 5 - کشور دکتر میرجلیل اکرمی  دانشگاه تربیت معلم آذربایجان را مولود انقلاب اسلامی خواند و گفت: این دانشگاه پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی راه اندازی شده و نیروهایی که در آن جذب شده­اند، ولایی و حاصل این انقلاب هستند و آن را با حضور در صحنه های مختلف نشان داده­اند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 7 دانشکده در دانشگاه تربیت معلم آذربایجان فعالیت دارد، گفت: برخی از دانشکده های این دانشگاه از جمله دانشکده الهیات با دارا بودن 5 رشته ، وجود دومین دانشکده IT و همچنین فعالیت دانشکده ریاضی با دارا بودن 20 عضو هیئت علمی با تخصص های مختلف را از دیگر ظرفیتهای منحضر به فرد دانشگاه تربیت معلم آذربایجان به شمار می رود.
رییس دانشگاه تربیت معلم آذربایجان در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت روابط عمومی ها در کارکرد سازمانها گفت: در اقتضای زمانی و مکانی کنونی اگر نتوانیم بر اساس نیازها برنامه های لازم را در دستور کار قرار دهیم دستیابی به اهداف کمتر میسر خواهد شد.
دکتر اکرمی وظایف روابط عمومی ها را در دو بخش درون و برون سازمانی عنوان کرد و گفت: روابط عمومی حوزه­ای است که در صورت برنامه­ریزی صحیح می­تواند در تحقق اهداف سازمانها فعالانه نقش سازنده ایفا کند.
رییس دانشگاه تربیت معلم آذربایجان گستره فعالیت روابط عمومی را در بخش های مختلف قابل توجه خواند و گفت: روابط عمومی ها با فعالیت صحیح و برقراری تعامل سازنده میان کارکنان و مدیریت می تواند با ایجاد انگیزش به کارایی سازمان کمک نماید.
وی همراه کردن کارکنان، جلب مشارکت و اعتماد آنان برای پیشرفتهای مادی و معنوی سازمانها را از جمله کارکردهای اساسی روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: روابط عمومی ها می توانند حتی با ورود به حوزه عاطفی کارکنان و ایجاد حس اعتماد بیشتر در بین آنان و برقراری یک رابطه دایمی فعالیت های سازمانی را از حالت رکود خارج نمایند.
دکتر اکرمی با اشاره به زمینه های کاری روابط عمومی ها در برقراری ارتباط با سایر نهادها و سازمان ها خاطرنشان کرد: در حوزه برون سازمانی روابط عمومی­ها می توانند بسترسازی های لازم را برای ارتباط سازنده با نهادهای مختلف انجام و زمینه تحقق اهداف سازمانی خود را به نحو شایسته­تری فراهم نمایند.
وی یکی از مسئولیتهای مهم روابط عمومی­ها را فراهم نمودن بستر برای تعامل با رسانه های گروهی عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی در حوزه   دانشگاه­ها بسیار حائز اهمیت است چرا که باید دستاوردهای آموزشی و پژوهشی با رویکرد مناسب در سطح جامعه منعکس شود تا هم دانشگاه­ها بتواند به جامعه خدمت ارایه کرده و هم از آن برای پیشبرد اهداف خود بهره گیرند.
دکتر اکرمی از روابط عمومی به عنوان یک فن و هنر و تخصص یاد کرد وگفت: روابط عمومی ها برای تاثیرگذاری باید از همه نظر در جایگاه بایسته و شایسته خود قرار داشته باشند که این امر نیازمند بکارگیری نیروهای متخصص و کارآمد می باشد و بدین لحاظ مدیران و کارشناسان روابط عمومی همیشه باید با علم روز و تحولات علمی این رشته مانوس باشد.
رییس دانشگاه تربیت معلم آذربایجان همچنین برپایی گردهمایی های روابط عمومی های دانشگاه های منطقه 5 کشور را حرکتی در جهت ایجاد وحدت و ارتباط سالم بین مراکز علمی شمالغرب عنوان کرد و گفت: این گردهمایی می تواند با تبادل تجارب منجر به اتخاذ یک سیاست کارآمد و واحد در سطح دانشگاه های منطقه شود.
دبیر شورای هماهنگی منطقه 5 روابط عمومی های دانشگاه های شمالغرب کشور نیز در این نشست هدف از برپایی این گردهمایی را تبادل تجربیات مفید، و بررسی شاخص­ها و آیین­نامه اجرایی ارزیابی عملکرد روابط عمومی های دانشگاه ها ، پژوهشگاه ها، پارک های علم و فناوری و سازمان ها وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد و گفت: در این نشست همچنین هماهنگی های لازم دانشگاه های منطقه برای شرکت در سومین جشنواره سراسری دانشگاه های کشور نیز صورت گرفت.
ذوالفقار همتی با بیان اینکه هم اکنون حرکت­های خوبی در جهت توسعه فعالیت های روابط عمومی دانشگاه های کشور در حال انجام و پیگیری است گفت: یکی از این حرکتها برگزاری جشنواره سالانه روابط عمومی های دانشگاه ها می باشد که در جهت ارتقاء سطح فعالیتهای روابط عمومی ها و ایجاد انگیزش میان آنان تاثیر بسزایی داشته است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز با بیان اینکه در این نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه های شمالغرب ضمن ارایه نقطه­ نظرات خود در زمینه های مختلف و تبادل تجارب کاری گفت: علی رغم محدودیت­هایی که در روابط عمومی های دانشگاه های منطقه 5 کشور وجود دارد ولی مدیران و کارشناسان این دانشگاه ها با مسئولیت­پذیری به انجام وظیفه پرداخته به طوری که عملکرد شایسته و در حد قابل قبولی را از آنان شاهد بوده ایم البته در صورت توجه بیشتر به نیازهای این بخش، روابط عمومی های دانشگاه ها می توانند نقش بیشتری در تحقق اهداف سازمانی ایفا کنند.
ذوالفقار همتی با تاکید بر تقویت جایگاه روابط عمومی ها در سطح دانشگاه ها ، برگزاری کارگاه های آموزشی، تقویت روابط عمومی الکترونیک، برقراری ارتباط سازنده با رسانه های گروهی را از مهمترین تصمیمات این نشست عنوان کرد و گفت: در این نشست همچنین مقرر شد کارگروهی جهت بررسی ایجاد پرتال مشترک اینترنتی بین دانشگاه های منطقه 5 تشکیل شود.
 همین گزارش حاکی است در پایان این گردهمایی یک کارگاه آموزشی کاربردی خبرنویسی برای شرکت کنندگان در این نشست برگزار شد.
شورای هماهنگی روابط عمومی های دانشگاه های شمالغرب کشور شامل دانشگاه های دولتی استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل، زنجان بوده و دبیرخانه آن در دانشگاه تبریز مستقر می باشد که مسئولیت برگزاری سومین نشست این شورا بر عهده روابط عمومی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان قرار داشت.

 

 


نظر شما :